Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LenaLar
MEDLEM

Bokföra annat inbetalt belopp på kundfaktura medlemsavgift

Jag testade att göra faktura på medlemsavgiften till vår förening. Våra medlemmar har möjlighet att betala in en extra frivillig avgift. Så om fakturan är på 175kr men inbetalt belopp är 200kr, alltså 25 kr extra i frivillig avgift, hur ska jag göra för att bokföra detta på rätt konto? Vi har olika konton för ordinarie medlemsavgift, familjemedlem och frivillig avgift.

När jag väljer att registrera inbetalning kan jag ändra beloppet som är inbetalt, men jag har inte testat att bokföra det än, för jag vill veta om jag någonstans i nästa steg kan välja vilket konto det ska gå in på när inbetalt belopp inte överensstämmer med fakturan..

Någon som vet?

Vänliga hälsningar Lena

4 SVAR 4

Matcha - Inbetalning av kundfaktura - välj rätt faktura - Ny bokföringshändelse - Övrig insättning - Egen kontering - ange konto där du vill ha de frivilliga bidragen 🙂

 

Så, ja det går att välja konto i nästa steg om kunden betalt för mycket.

 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Tack för svar! Detta är om man bokför via Kassa och bankhändelser förstår jag?  inte om man väljer att registrera inbetalning manuellt?

Javisst! Allt som sker på bankkontot ska bokföras under Kassa- och bankhändelser. Om du inte har bankkoppling så går det bra att importera kontoutdraget under Kassa- och bankhändelser. Efter att du fått in bankkontot så kolla att saldot som står högst upp stämmer överens med summan på banken så har du allt under kontroll 🙂

 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
LenaLar
MEDLEM

Tack så mycket för hjälpen