Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra årets resultat i förtid

Hej!

Jag håller på att avveckla mitt HB och har gjort all bokföring klar, förutom att bokföra årets resultat.

När jag försöker göra detta får jag ett felmeddelande:

Visma e-ekonomi.jpg

Vad är det jag missat?

 

Mvh

Hans

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Jag är inte säker, men gissar: har du ändrat räkenskapsåret (kortat av) så att du får ett sista datum att bokföra resultatet på? Annars finns det nog nån spärr i programmet så att man inte kan boka på 8999 innan året är slut.

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej! 

Det stämmer att det finns en spärr i programmet när man använder bokföringsförslaget Årets resultat innan året är slut, detta för att man sällan ska göra det.

 

Du har däremot en annan situation och är därav helt klar med bokföringen som jag förstått det. Då kan du komma runt det genom att lägga upp verifikationen helt manuellt, dvs att du hämtar både konton och lägger in beloppet själv utan att ta hjälp av Bokföringsförslaget. 

Hoppas detta löser felmeddelandet! 🙂 
/My 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Tack för tipsen men trots att jag försökt korta av året samt boka årets resultat manuellt får jag fortsatt samma felmeddelande.

 

@Fd medlem 

Jag har återskapat allt hos mig och kan bokföra verifikationen när jag skapar den manuellt. Det är inte helt lätt att felsöka varför du inte kommer vidare här faktiskt, kolla gärna att alla kassa- och bankhändelser är bokförda och matchade så det inte finns några som inte är avstämda där. Annars är du välkommen att kontakta oss på supporten via telefon eller chatt så kan vi kolla på det tillsammans med dig för att se varför felmeddelandet dyker upp. 🙂

 

/My