Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Bokföra avskrivningar varje månad

Hej, vi tänkte börja bokföra avskrivningarna per månad istället för att vänta till årsbokslutet. Men jag får inte upp mina tillgångar i listan när jag väljer 'Bokför flera avskrivningar'.

4 SVAR 4

Ingen på Visma som kan hjälpa mig?

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Admin Gottskär Grundskola 

Tack för att du kontaktar oss. 

Om du har en brådskande eller ärende är min varma rekommendation att du vänder dig till vår kunniga support. Det går alltid snabbast. Har du en fråga som inte är så brådis med så är forumet en klockren supportkanal och vi hjälper dig gärna. 

Det är jättebra att du vill börja bokföra avskrivningarna per månad. Det kan ge en tydligare översikt över företagets ekonomi under året. Så här kan du ställa in det:

Gå till Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter - Avskrivningsinställningar - Här kan du välja mellan årsvis och månadsvis avskrivning.

Angående problemet med att dina tillgångar inte dyker upp i listan när du väljer "Bokför flera avskrivningar" kan jag inte återskapa själv så därför rekommenderar jag att du kontaktar vår support. De kan koppla upp och hjälpa dig att säkerställa att allt fungerar som det ska.

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

🙏tack. Du löste det 😊

Härligt att höra @Admin Gottskär Grundskola 

Ha det fint! 

/Tinna