Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

dunberg
MEDLEM

Bugg i Påminnelse Direkt

När man försöker lista Obetalda fakturor i tillvalet Påminnelse Direkt så får man följande felmeddelande:

Fel uppstod i hantering av data: Error converting value {null} to type 'System.Boolean'. Path 'IsPrivatePerson', line 1, postition 1315., Null object cannot be converted to a value type.

4 SVAR 4
Anton Martinsson
CONTENT PRODUCER

Hejsan @dunberg

Vi har inte rapporterat något fel i tjänsten just nu och när jag testar hos mig går det fint. Du får gärna testa igen om en stund eller senare i helgen och löser det sig inte av sig självt skulle jag vilja be dig att slå supporten en signal så kan vi kolla närmare på det. Nu runt jul och nyår har vi lite avvikande öppettider enligt dag före helgdag (julafton, nyårsafton) 08:00-12.30. Mer om våra öppettider kan du läsa på länken. 

Jag vill också passa på att önska dig en god jul och ett gott nytt år! 🎆🎄

Hej Anton,

Vilket dåligt svar…om du läser felmeddelandet så inser du att det är en bugg som måste lösas omgående. Tillvalet blir helt oanvändbart och det är orimligt att behöva gå igenom flera hundra kundkonton för att markera kunden som privat eller företag. Vi har bara företagskunder så det vore toppen om man kunde ställa in alla kundkonton centralt.

God Jul 🎄 

Hej @dunberg 

Tack för att du tog dig tid att skriva till oss i forumet.

Jag förstår att detta skapar frustration och att det är viktigt för verksamheten att det fungerar. Vi i forumet har testat tjänsten men har inte kunnat återskapa samma problem. Det kan vara en tillfällig störning och att det redan är löst, och för mer djupgående felsökning är forumet inte den mest effektiva kanalen utan då hänvisar vi till supporten som vid behov kan koppla upp sig. 

Precis som Anton rekommenderar behöver du därför kontakta vår support så att vi kan undersöka närmare och hitta en lösning så snabbt som möjligt.

Under jul och nyår har vi avvikande öppettider: dag före helgdag (julafton, nyårsafton) 08:00-12:30. Mer om våra öppettider finns på länken.

God Jul och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna

1. Lägg in en kund som inte är markerad som varken privat eller företag i databasen.

2. Gå till Påminnelse Direkt och lista Obetalda fakturor.

Så lätt är det att återproducera detta fel som gör hela verktyget oanvändbart. Nej, det är inget tillfälligt fel. Obetalda fakturor ska givetvis presenteras oavsett om kunderna är markerade som privat eller företag.

Ni kan med fördel skicka felmeddelandet, som beskriver vad som är fel i programmet, vidare till era utvecklare så kan dom rätta felet.