Hej!
Jag har skapat en kundfaktura där jag måste uppdatera kundnamnet, hur gör jag? Det verkar inte hjälpa att bara gå in och redigera kunden (eftersom fakturan redan är skapad). Kunden vill inte betala om vi inte lägger till mer detaljer i kundnamnet nämligen.
Tack på förhand.
Lovisa
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 2024-07-12
Ångra fakturan. Kopiera sedan den felaktiga fakturan och då bör rätt namn vara på fakturan. Annars kan du testa på den nya faktura att klicka upp kunden på nytt i rullistan.
Mvh
Lovisa
Eftersom den ligger i en låst period, som vi redan har deklarerat, bidrar väl det till merjobb i och med att jag då måste ändra momsdeklarationen?
Finns det något lättare sätt?
Mvh
Lovisa
Ah, då går det inte att ångra om det var så gammalt. Du borde kunna kopiera fakturan iaf och skicka ut till kund så att de betalar. Och sen kan du kreditera den gamla fakturan manuellt. Du får datera den nya fakturan och krediten i samma period så påverkas inte momsen.
Går nog inte att göra det enklare än så.
Lyckas till!
/Lovisa
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.