Hej MonicaA!
Det är svårt att reda ut exakt hur du ska rätta detta utan att se hur det ser ut i ditt program. Utifrån den information du har angett så ska jag försöka förklara hur programmet är tänk att fungera:
Det är först när du skapat sista momsredovisningen i programmet som de obetalda kundfakturorna bokas upp i programmet. Därefter kan du konstatera en faktura som en kundförlust.
Om en faktura är delbetald så bokar du bort det beloppet på 1510, checklistan under Årsavstämning ska ta hänsyn till det.
Generellt ska också sägas att det är oftast när man bokfört något manuellt på konto 1510 som det diffar med checklistan, så ett tips är att kika igenom kontot och se om du bokfört något manuellt.
Är det fortfarande fel med hänsyn till infon ovan så behöver vi titta på det tillsammans med dig för att bäst kunna hjälpa dig. Kontakta oss direkt via telefon eller chatt så ska vi hjälpa dig vidare i den kanalen.
Trevlig helg!
/Tinne