Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

HenrikB
MEDLEM

Dubbel bankhändelse

Jag har fått in två händelser för samma transaktion. Det var så att jag skulle aktivera bankkoppling, men innan den aktiverades så gjorde jag ett inköp med företagskortet som jag bokförde som inköp mot kvitto. När bankkopplingen sedan aktiverades så verkar den händelsen ha kommit med även fast aktiveringen skedde efter inköpet. Så nu har jag alltså en icke bokförd bankhändelse som programmet vill matcha. Hur löser jag detta? Måste jag göra någon sorts korrigering av den första händelsen för att sedan matcha händelsen som skapades med bankkopplingen eller hur gör man?

Tacksam för svar.

4 SVAR 4

Känns som det blev lite olyckligt i övergången. Jag tror att det kan vara två lösningar. Antingen kan en tekniker på Visma gå in bakvägen och ta bort transaktionen helt, har läst att de fixade det i annan tråd. Alternativt så lägger du upp en transaktion åt andra hållet som dateras dagen innan bankkopplingen. Sen bokför du bägge dessa mot samma konto som tar ut varandra. Typ konto 2420 eller liknande.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Tack för tipset! Jag kontaktade supporten och de kunde mycket riktigt ta bort händelsen. 

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej @HenrikB

Precis som Lovisa skriver verkar övergången snubblat lite. Kvarstår bankhändelsen som omatchad eller bokförde du händelsen enligt Lovisas instruktion ovan? 
Ligger bankhändelsen kvar omatchad så får du gärna höra av dig igen så kan vi hjälpa dig plocka bort den från vårt håll. 🙂

/My 
 

Tack, jag har fått hjälp.