Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AnnnaP
UTFORSKARE

Ej bokförd händelse?

Hej!
Jag har börjat titta så smått på årsavstämningen (allt är bokfört och klart för 2020) och hittade något som jag inte förstår. Under "Kassa- och bankhändelser" står det att det inte finns några icke bokförda händelser, varken från i år eller föregående år. Men när jag ska göra momsredovisningen för 2020 så står det ändå  "Det finns ej bokförda händelser under Kassa- och bankhändelser." Och när jag följer den länken så står det att jag har en icke bokförd skattehändelse från 2019-05-07 på 214 kr. Så jag går tillbaka till "Kassa- och bankhändelser, men där står fortfarande att jag inte har någon icke bokförd händelse.

Jag ser på mitt skattekonto att jag har gjort en inbetalning till Skatteverket på 214 kr den 7 maj 2019, så det stämmer. Men varför står den som icke bokförd samtidigt som programmet säger att jag inte har några icke bokförda händelser? Och varför dyker den upp under momsredovisningen, då pengar till Skatteverket inte berörs av moms?

Men den viktigaste frågar är förstås hur jag ska bli av med kommentaren under momsredovisningen, dvs hur "nollar" jag de 214 kronorna?

Hoppas ni förstår frågan! 🙂

Vänligen
AnnaP 

3 SVAR 3
AnnnaP
UTFORSKARE

Hej igen,
Nu har jag kollat och ser att jag det aktuella datumet gjorde en felaktig verifikation på 214 kr som sedan ändrades med en korrigeringsverifikation. Men varför dyker den upp nu och står som icke bokförd? Så frågan kvarstår.

Glada hälsningar

AnnaP

Hej!

 

Gå till Kassa- och bankhändelser. Då är det inställt på ditt företagskonto men du ska byta till Skattekonto i rullistan. Då kommer du hitta den ej bokförda transaktionen. Förhoppningsvis har du stämt av skattekontot korrekt och det enda som behöver göras är att ta bort transaktionen som inte är bokförd.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Tack snälla, rara du! Det löste sig genast 😊
Fantastiskt att få så bra hjälp så här precis före nyår. Önskar dig en riktigt fint nyår och - framför allt - ett gott nytt år!