Hej.
Jag undrar lite snabbt ifall det är möjligt att på något sätt notera försäljning av artiklar utan att skapa en kundfaktura eller order. Jag skulle istället vilja koppla det till en kassa/bankhändelse, eller annan verifikation.
Tanken är att kunna notera ner ändringar i artikelsaldo på ett smidigt sätt i detaljhandel, då jag inte är helt nöjd med den Zettle integration som finns.
Löst! Gå till lösning.
Hej!
Först och främst vill jag hälsa dig välkommen som nu forummedlem 🙂
Det du skulle kunna göra då är att matcha bankhändelsen som en Övrig insättning - Egen kontering. Sedan får du hålla tungan rätt i mun och kontera försäljningen/intäkten samt momsen. Då kommer VIsma eEkonomi att skapa en verifikation och bankhändelsen blir matchad.
Hoppas att denna lösning kan fungera fint för dig.
//Tinna
Hej, ursäkta för sent svar. Jo det är så här vi gör det i dagsläget, dock det jag undrade om var specifikt gällandes eEkonomi Artiklar funktionaliteten. Jag skulle vilja använda den för att hålla koll på inventering och få lite försäljningsstatistik, utan att behöva registrera en kund/kundfaktura.
Hej Datasektionen!
Försäljningsstatistiken för artiklar baseras på att du har skapat en faktura eller order och det är dessvärre inte möjligt att göra detta manuellt via en verifikation eller Kassa- och bankhändelse.
Däremot tar vi gärna emot detta som ett förbättringsförslag från dig! Skicka in det via knappen Feedback och förslag i programmet, då inkommer det direkt till våra produktutvecklare.
Återkom gärna om du har några fler funderingar.
Önskar dig en fin dag!
/Tinne
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.