Jag har en ny kund som vill att jag i adressfältet anger utländsk postadress till deras service-center, även om kunden är svensk (AB med svenskt org.nr). Fakturan som jag skapar visar bara IBAN-nummer men de vill få fakturan med svenskt bankgiro.
Jag har tittat på mina övriga kunder som har samma uppgifter i inställningarna och jag har också försökt hitta någon i mina egna företagsinställningar men hittar inget där heller.
Hur kan jag ändra detta i både den fakturan som jag gjort utan att behöva skapa en kreditfaktura och i den faktura jag ännu inte har skickat samt för framtida fakturor?
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 24-09-05
Löst! Gå till lösning.
Nu fick jag hjälp av Visma support hur kunduppgifterna fungerar i systemetoch det visar sig att det automatiskt blir IBAN om man har ett utländskt land, även om man har markerat att momsredovisningen ska baseras på den svenska leveransadressen. Jag testade att istället lägga in 'Sverige' som land och lade till Polen efter staden på fältet postort på grunduppgiften och då skrevs fakturan ut med bankgiro och korrekt fakturaadress.
Hej @kesch23
Toppen att du återkopplar och delar lösningen.
Nu kan du säkert hjälpa någon annan forummedlem framöver - bra jobbat och varmt välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.