Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Få in gammal kundfaktura

Hej,

Jag har tagit över en kund som jag nu även skriver fakturorna åt. Kunden skickade ut en faktura med sista förfallodatum den sista september förra året. Kunden har fortfarande inte fått hela fakturan betald trots påminnelse via samtal samt en påminnelsefaktura. Ska nu skriva en till påminnelsefaktura.

 

Finns det något sätt att få in detta i Visma så man smidigt kan använda Vismas påminnelsefunktion?

 

Mvh

Linnéa

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Linnea!

 

I Visma eEkonomi finns det möjlighet att skapa fakturor med fakturadatum/förfallodatum bakåt i tiden och därmed kan du lägga in fakturan och sedan använda tjänsten Visma påminnelse direkt och hantera den därifrån.

Så hoppas jag att kunden får lite fart och betalar fakturan. 

 

Ha en fin dag!

//Tinna

Tack så mycket Tinna.

 

Vet du hur man gör när man inte får betalt för hela fakturan, men del av fakturan? Och man vill skicka påminnelse för den summan som ej blivit betald?

Hej Linnéa!

 

Om du har registrerat betalning för en del av fakturan så visar betalningspåminnelsen det belopp som återstår att betala.


Gå in på fliken Obetalda kundfakturor, välj sedan den faktura du vill skicka betalningspåminnelse för.

Välj Åtgärder - Påminnelse.

 

Jag hoppas att detta hjälper dig med din fråga, återkom gärna om något känns oklart.

 

Önskar dig en fin dag!

/Tinne

Tusen tack!!

Du är en livräddare!

Det var det lilla 🙂

 

Ha en fin sommar!

/Tinne