- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Faktura stoppad, hur aktiverar jag kunden?
Hejsan!
Får två fakturor till samma kund rödmarkerade "stoppad"
Texten:
*Organisationsnumret används redan
*Dokumentet kan inte hanteras eftersom mottagarens konto är inaktiverat Mottagare: "påhittat aktiebolag" (INAKTIV)
Har kunnat skicka fakturor innan till samma kund men nu går de inte iväg, hur gör jag?
mvh
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Ringde support och fick ett snabbt svar, tänkte jag klistrar in det.
"Vi har ett ärende där ni försöker skicka e-faktura till "påhittat aktiebolag" men får felmeddelande. Anlededningen är att de har avslutat sin mottagningstjänst. Antingen får ni kontakta dem och fråga om de tar emot e-fakturor på annat sätt eller får ni skicka fakturan på annat sätt."
Får helt enkelt ringa o kolla med kund.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @STeroS948
Skönt att du löste det och stort tack för att du delar.
Ha en fin vecka och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej! Löste det sig ?
Jag har samma problem och jag ha varit i kontakt med företaget jag fakturerar men dom har inte gjort några ändringar.
Jag avvakta 3 veckor och försökte igen men samma problem.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Samma för mig, företaget hade inte ändrat något, jag skickade via e-post istället e-faktura. Då gick det,
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Då gör jag det med.
Tack för svar 😊
