Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Florre
MEDLEM

Fakturaproblem

Efter ett fel (av någon anledning blev mitt abonnemang felaktigt uppgraderat till eEkonomi Pro när jag skulle ta hjälp av en byrå, sen gick det inte att backa) som gjorde att jag blev tvungen att starta om bolaget i bokföringen (eEkonomi Start) genom att importera backupfiler. Men allt går inte att läsa tillbaka, bland annat fakturor.

Så nu har jag nu problem med två fakturor.
De redan skapade fakturorna går ju tydligen inte att importera från backup.
Ena fakturan skapades 2022-12-11 och hade förfallodag 2023-01-10. Den finns på ver 130 i 2022. När betalningen ska bokföras i januari 2023 så finns ju inte denna faktura i bokföringen, hur gör jag nu?
Den andra är skapad i år, några dagar före kraschen, så den har jag ”bara gjort en ny med samma uppgifter. Var det korrekt?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Florre 

Tack för din fråga 🙂

Kundfakturorna som är skapade i programmet finns som verifikationer då du har läst in SIE-filer.

De obetalda fakturorna finns bokade på 1510 kontrollerar du enklast genom att göra en kontoanalys som du hittar under Bokföring - Kontoanalys.

När betalningen kommer in i programmet eller om du importerar in betalningen kan du matcha mot Övrig insättning - Egen kontering, välj konto 1510 för att boka bort kundfordringar mot företagskontot.

Skapar du nya fakturor i programmet blir det dubletter om bokföringen på fakturorna följt med i SIE-filen. 

Har du några följdfrågor är du välkommen att höra av dig igen så hjälps vi åt. 

//Tinna