Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

sparkle
MEDLEM

Feedback på fakturaleverans via epost

Hej!

 

Jag har precis börjat skicka mina fakturor via email direkt från applikationen (genom "Skicka som epost").

 

Jag tycker det är lite synd att man inte får någon som helst feedback på hurvida mailet levereras eller studsade. 

Jag skulle dessutom gärna vilja ha veta både om och när fakturan öppnadesav kunden.

 

 

När man skapar fakturan så känns det lite som att skicka den rakt ut i tomma intet och man får i princip vänta till för fallodagen för att få feedback på om fakturan kom fram eller ej.

 

Som det är just nu känner jag mig som min gamla mamma som kände sig tvungen att ringa mig för att kolla att epostmeddelandet hon skickat mig kom fram.

 

 

 

 

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @sparkle 

 

Tack för att du kontaktar oss och vi gillar verkligen ditt val av bild 🙂

 

Självklart vill man veta att fakturorna når kunden. 

 

Om inte fakturan går iväg via e-post får du en notis om det på fakturan både i listvyn och inne på fakturan vid statusarna. Se bilder

 

 

 

 

Om du har behov av att dubbelkolla så har programsupporten loggar och kan se exakt när en faktura har nått mottagaren.

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna

 

 

 

hej, detsamma problem hade jag december och januari. Har skickat e-post och läste att de är levererat.MEN nej det var det inte. Efter förfallodag väntade jag och kollade igen är de skicks eller inte. Sen kontaktade jag kunden och de visade mig att de inte fick fakturan. Det var inte mitt fel. Vad hände?? Man har förtroende i programmet och de funkar inte??

sparkle
MEDLEM

Sorry för sent svar.

För mig är det inte självklat att status "Skapad" även innefattar "Levererad". 

Speciellt om det finns en status som heter "Ej levererad",

Om det är så kan jag leva med det nu när jag vet, men jag tycker att det finns utrymme för förbättring här. 😉

 

sparkle_0-1707894000768.png

 

Hej igen,

nu är det tredje gången att det inte fungera. det stå levererad men det är det inte i verkligheten. I många månader gick det bra. Har pratad med Kunden igen men de hittade inget fel på sig, samma e-postadress som vanligt. Det är så att jag måste skicka fakturan till mig själv och sen vidare till den företag och då funkar det utmärkt. Men det måste också går från programmet. 

Hej @irinas 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Här behöver du slå en signal till supporten så får vi felsöka tillsammans med dig och spåra exakt vad som skett med den berörda fakturan. Vi har ett stort antal kunder som använder samma funktion som du och jag har inte fått någon information om att det skulle vara ett fel eller fördröjning i programmet. 

 

Välkommen att kontakta supporten 

/Tinna 

Tommy w
MEDLEM

Har samma bekymmer som Tinna 😪

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej på er 

 

Om det skulle vara något fel som uppstått i samband med utskicket som gör att fakturan ej levereras så kommer programmet ge information om det. Se mitt inlägg lite högre upp i tråden.


Det finns andra faktorer som kan påverka på mottagarens sida och som kan påverka leveransen av utskicket. Ett exempel är om mottagaren har en egen domän med filter som kan hindra leveransen, vilket är något som mottagaren själv måste ansvara för. Om mottagaren har den typen av filter så kan det vara så att informationen inte skickas tillbaka till oss för att generera felet.

För närvarande skickas fakturor via mejl från programmet och avsändaren är mail@eaccounting.vismaonline.com. Om problem uppstår bör mottagaren kontrollera att mejladressen är godkänd för leverans till e-postsystemet och undersöka om det har fastnat i något filter.

Det är jätteviktigt att båda parter är tydliga i kommunikationen kring vilka uppgifter som används för att säkerställa leverans av information.

 

/Tinna