Jag har lagt in betalningsvillkor i e-Ekonomi och valt 20 dagar. Trots det blir det 30 dagar på alla fakturor. Jag felanmälde detta för 2 månader sedan och det har fortfarande inte rättats till. Detta är inte ett önskemål att det ska blir rätt - det är ett fel och måste rättas snarast! Det innebär mycket merarbete för mig och vi måste alltid ha koll på att ändra detta när vi gör fakturorna. Jag har löst det nu genom att jag ändrar betalningsvillkor när vi väl fört över information till e-Ekonomi men det är bara en lösning på ett problem som inte ens borde uppstå
Betalningsvillkor anger man på respektive kund, menar du att den inställningen ändras på fakturan när man fakturerar?
Detta har aldrig hänt mig.
Vi lägger upp kunder och tid i Advisor och för över till E-ekonomi. Det finns ingen inställning i Advisor som jag har hittat som där jag kan lägga in betalningsdatum. Har lagt in det "centralt" i E-ekonomi att vi ska ha 20 dagar. Det fungerar att ändra på resepektive kund i E-ekonomi när man väl fört över underlagen dit. Men kunderna finns ju inte i E-ekonomi förrän jag fört över faktureringsunderlag. Enligt den jag pratade med på Visma så är det ett fel i systemet att faktureringsunderlagen inte automatiskt för 20 dagar som jag lagt upp i E-ekonomi
Ja, det var fel av mig - finns ju inget villkor i Advisor. Så det får förbli en fråga för utvecklarna, således - jag har inte så många nya kunder så trots att jag också har 20 dagar har jag inte märkt av problemet eftersom jag alltid lägger in en massa annat när de är nyupplagda i eEkonomi och innan det är dags att fakturera. Hoppas det löser sig för dig snart!
Du skriver att du för över information till eEkonomi. Varifrån görs den överföringen? Dvs från vilket annat program?
Jag använde Visma Advisor där vi lägger tid och får ut faktureringsunderlag som förs över till e-ekonomi
Vad ligger det för betalningsvillkor på kunderna i Advisor då? Låter som att det är olika i de olika programmen.
Jag har haft uppe ärendet med någon av experterna för jag trodde jag registrerat fel i Advisor men jag hittar inte betalningsvillkor i Advisor, så du får gärna visa mig hur jag ändrar där
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.