Första gången jag använder deklaration/årsredovisning så jag är lite grön på denna modulen.
Lite kortfattat så är resultat & balansrapport korrekta i eEkonomi men blir felaktiga i deklaration/årsredovisning.
Under kontrollera bokföring - resultatkonton så stämmer inte 8910 - skatt som belastar årets resultat.
När jag tittar på kontoanalysen har programmet lagt in verifikationsnummer
S1 - korrigering av konto 8910
S2 - Årets resultat, skatt och förändring av periodiseringsfond
problemet är att korrigeringen som har gjorts är felaktig och skatten som belastar årets resultat är mindre än vad den ska vara.
Hur korrigerar man detta? Jag kan inte hitta någonstans var man korrigerar verifikationsnummer med S-serie?
Jag har även tryckt på knappen "hämta bokföringsvärden" för att hämta de senaste värdena från eEkonomi.
Hej @B_Skoglund!
Jag har tittat på detta tillsammans med en kollega och tror faktiskt att det just i den här situationen är bäst att du ringer in till våra kollegor på supporten, då vi skulle behöva kika tillsammans med dig i ditt program för att kunna undersöka vad som har blivit fel vid korrigeringen.
Önskar dig en fortsatt fin eftermiddag!
/Tinne
Hej Tinne,
Jag lyckades lösa det på egen hand.
Under beräkna skatt - resultatplanering, tog jag bort mitt val för att sedan välja samma igen. Då justerades S verifikationerna till det korrekta.
Hej @B_Skoglund
Bra jobbat! Stort tack för att du återkopplade till oss och välkommen tillbaka till forumet.
//Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.