Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Kerran
NY MEDLEM

Fel i SIE-fil?

Hej! Jag har skapat SIE-filer till revisorn för perioden 2024-01-01--12-31. 

Ett problem är att räkenskapsåret inte kommer med, det kan jag lösa själv genom att lägga till det i SIE-filen men det vore ju bra om det kom med automatiskt. (När jag tar ut för tidigare år kommer det med).

De andra problemet är att revisorn påstår att det "bara är konton med nollsaldon". Jag kan inte se att det skulle vara något fel på SIE-filen. Alla transaktioner verkar vara med. Jag har själv provat att läsa in SIE-filen i ett annat bokföringsprogram och det fungerade utmärkt. Jag misstänker att det är hos revisorn det är fel men innan jag går på för hårt med det skulle jag vilja höra OM det ändå kan vara något fel jag gjort eller om det kan vara något fel på filen. Om någon annan hört talas om samma problem.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Kerran 

Välkommen som ny forummedlem. 

Om du redan har kontrollerat att SIE-filen innehåller transaktioner låter det som om det vara som du misstänker, ett problem på revisorns sida.

Vår kontoplaner följer alltid SIE-standard och på sie.se finns en tjänst där man kan testa sina filer så där korrekta. Du hittar den sidan här

Hoppas det löser sig och annars är du välkommen att kontakta vår support så kikar vi på det tillsammans. 

Ha det fint! 

/Tinna