Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lisati
MEDLEM

Fel i attesteringsvy

Jag har en fråga kring attestering. Vi har idag bestämd attestordning, dvs en person hos oss lägger upp fakturorna och skickar sedan för attest i en förutbestämd ordning.

I "utkastvyn" under inköp - leverantörsfakturor ser personen som ska attestera sedan de fakturor de kan attestera.

Om de som attesterar använder sig av knappen "hantera flera fakturor" och sedan "attestera och bokför" så ser de alla företagets fakturor som går att attestera, alltså oberoende om de ska attestera dem eller inte.

 

Detta gör att vi flertalet gånger felattesterat fakturor hos oss då själva funktionen möjliggör attest av flera fakturor samtidigt vilket är precis det personen vill göra efter att de kontrollerat alla fakturor i utkast (där de bara ser sina egna fakturor). Det känns som helt fel funktion och någonting måste vara fel.

 

Utöver att man kan attestera allas fakturor öppnar detta även upp för att alla på företaget som har rätt att attestera fakturor kan se alla fakturor som ligger uppe för attest, dessa kan innehålla information som inte ska spridas hur som helst inom företaget, känslig eller gdpr-information. Har andra samma problem som oss?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Lisati 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Jag förstår att detta inte känns så bra och vi ska självklart hjälpa er. 


Angående problemet med flervalsfunktionen vid attestering och att alla attesterare kan se samtliga fakturor, så tycker jag att det är något vi absolut behöver undersöka närmare. Vår rekommendation i detta fall är att ni ringer in till vår support så vi tillsammans kan gå igenom inställningarna och se om vi kan lösa detta på ett bättre sätt. Det kan finnas anpassningar eller inställningar som behåller säkerheten och tydligheten i er attestordning. Vi vill såklart att ni ska känna er trygga och att processen ska fungera smidigt. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna