Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fel vid inloggning efter automatisk utloggning

Så här blir det nästan varje gång man har blivit utloggad automatiskt ifrån eekonomi och ska logga in igen. Vi använder Firefox.

Skärmklipp.JPG

7 SVAR 7
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej hej! 

 

Det där var ju inte särskilt snyggt, så ska det inte behöva se ut när du försöker logga in igen efter att du har blivit utloggad. 

Har du provat att rensa cachen i din webbläsare? Ta hjälp av Hur tömmer jag cache-minnet i webbläsaren för att få guidning hur du gör i Firefox. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, många gånger. Detta har pågått i över ett år.

Så skedde för mig tidigare (ofta) men när jag bytte från IE nyligen till Firefox och då har det inte hänt någon gång.

Vi undersöker vidare varför du möts av den sidan, återkommer när vi har mer information! 

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej hörrni! 

Det absolut optimala för att undvika problemet är att logga ut/ avsluta sessionen själv efter avslutat arbete för dagen, det bör räcka att bara stänga ner webbläsaren innan man går. Ville uppdatera tråden här, har ingen direkt ny information i dagsläget men vi har fortfarande ett aktuellt ärende för det som vi kikar på. Men som sagt, felmeddelandet ska inte dyka upp om ni avslutar programmet som tänkt innan ni låser datorn och går för dagen. 

Återkommer kring ärendet framåt! 🙂
/My 

Nu är det så att programmet används ofta som ett orderprogram, så man jobbar ju med det "hela dagen".

Och ibland kommer det något emellan (telefon...) och tiden går och så är man utloggad när man börjar skriva eller söka något

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag är säker på att en stor del av användarna inte är redovisningskonsulter som sitter med programmet hela dagarna, utan företagare som använder Visma eekonomi vid ett fåtal gånger varje dag. Oftast precis så att programmet hinner logga ut användaren.

Det smärtar lite varje gång man ska se om eekonomi loggat ut och börjar jävlas. En arbetsmiljöirritation helt enkelt.

Hade facebook eller google blivit lika stora om dom tillåtit samma problem?