Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

anne-b
MEDLEM

Felkonterad automatisk kassa- & bankhändelse

Hej!

Jag har råkat kontera en händelse i mitt kassa & bank-flöde fel, och jag gjorde då en verifikationsrättning. Då tänkte jag ju att summan säkert kommer flyttas tillbaka till kassa & bank-flödet så att jag skulle kunna göra om konteringen (rätt den här gången ;)). Men tji fick jag!

Den dyker alltså inte upp och jag ringde då till er support som sa att lösningen är att lägga till bankhändelsen manuellt. Problemet är bara att jag tydligen inte kan göra det, då jag får ett felmeddelande om att det inte går att lägga till händelser manuellt när man har en aktiv bankkoppling. Jag hann lägga på innan jag upptäckte detta och är mindre sugen på att sitta i telefonkö i en timme till för samma sak, så jag testar här...

Hur gör jag för att kunna kontera summan rätt? Går det att "få tillbaka den" till kassa/bank-flödet eller måste jag göra på ett annat sätt?

Mvh

Anne

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @anne-b 

Du har helt rätt i att det korrekta sättet att backa i bokföringen är att ångra matchningen. MEN nu har du skapat en korrigeringsverifikation istället manuellt och då försvinner möjligheten att ångra matchningen i Kassa och bank. För att du ska få rätt i din bokföring så behöver du skapa den verifikationen manuellt under Bokföring - Verifikationer.

Så du får alltså bokföra det manuellt denna gången och framöver alltid arbeta via Kassa- och bankhändelser.

Lycka till och ha en härlig helg!

/Tinna