Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johan Ekman
UTFORSKARE

Fysiska fakturor in till Inköp: Levfakturor

Hej,

Hur är det tänkt att fysiska fakturor ska komma in till "Inköp: Leverantörsfakturor"? så jag därifrån kan bokföra OCH använda bank integration och skicka för betalning.

jag hade önskat och TROTT att om man scanna med Visma Scanner markerad som fakrua så kunde de gått in både som bildunderlag OCH levfaktura... men de går BARA som bildunderlag.... 
Annars hade det varit ett smart sätt att få in fysiska fakturor... 

Så vad är lösningen men skapat som jag missar ? 
Något även för bokföringsbyråer som vill ta in alla fysiska fakutoror in för behandling i levfaktura delen och betala åt kund etc.. 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Johan Ekman 

 

När du använder Visma Scanner och fotar ett kvitto skickar appen fotot till Inköp - Bildunderlag. Du skapar sedan en faktura i Visma eEkonomi hamnar fakturan hamnar under obetalda leverantörsfakturor och du kan därifrån koppla kvittot/fotot till fakturan. Det där har du redan koll på men det kanske kan hjälpa någon annan 🙂


Vill du slippa detta manuella moment rekommenderar jag att du istället använder e-fakturor. Funktionen att ta emot e-fakturor finns redan inbyggd i ditt program, men behöver aktiveras. 

 

Du kan ta emot alla fakturor som e-fakturor i Visma eEkonomi Pro oavsett om de ursprungligen skickats som brev, via mejl eller som en e-faktura från din leverantör. Mer om detta hittar du i hjälpavsnittet Ta emot e-fakturor

 

Ha en fin eftermiddag

/Tinna

 


 

Ok, Synd att Scanner inte både kan skicka en faktura till underlag samt lägga upp den som en faktura.

Fråga, kostar det även 3 kr om jag själv från min egna mail skulle använda "e-faktura" för att skicka in fakturor till systemet eller gäller det bara om leverantörer gör det direkt? Antar att det även gäller mig själv om jag skjuter in dem. Så enda sättet att göra det gratis är att klicka "ny faktura" manuellt och koppla med underlag. 

Hej @Johan Ekman 

 

Precis, du tänker helt rätt. Om du kostnadsfritt vill ha in din leverantörsfakturor i programmet får du manuellt lägga in dem och sedan kan du koppla dina underlag med hjälp av Visma Scanner helt gratis. 

 

Ha en fin dag

/Tinna