Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

CarinaM_
UTFORSKARE

Går ej att matcha bankhändelser

Det går inte inte att matcha bankhändelser! Jag klickar på BOKFÖR, men det funkar inte. 

2 SVAR 2
CarinaM_
UTFORSKARE

Vet inte om detta beror på att i har skickat ut påminnelse med påminnelseavgift till kund på 60kr, men kund endast betalat ursprungsbeloppet. När jag sedan försökte gå in och matcha manuellt mot kundfaktura så funkar det. Är det ett fel hos eEkonomi att man inte kan matcha direkt på kundfakturan när påminnelseavgiften har lagts på??? Hur är ert tänk/upplägg kring påminnelsehantering och avgifterna som läggs på? Ibland tillåter man att kunden endast betalar ursprungsbeloppet och stryker påminnelseavgiften. Ibland kanske man vill skicka restfaktura på påminnelseavgift och ev ränta till kund. Finns det någon sådan funktion? Tacksam för återkoppling!

Hej @CarinaM_!
 

Precis som du beskriver så beror det på att du har skickat ut en påminnelse med påminnelseavgift där kunden endast betala ursprungsbeloppet. Det man får göra då är att klicka på raden för bankhändelsen och välja Matcha som jag gissar på att du har gjort. Vi håller på att se över hanteringen för detta internt.

 

Om du vill skicka en påminnelse med ränta till en kund behöver du skapa upp en artikel som du döper till ex. Dröjsmålsränta. I den här tråden kan du läsa mer om det och se det inställningar du behöver göra för att det ska fungera smidigt. Hör av dig om du har några frågor eller funderingar så hjälper vi dig.

 

Ha det gott! 

// Anton