Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Går inte att matcha överföring från Valutakonto

Hej,

Jag har fört över pengar från mitt valutakonto (1980) till mitt vanliga företagskonto (1930) men nu när jag ska matcha bankhändelsen och lägger in frånkonto 1980 så får jag felmeddelande "Kan ej bokföra rad som innehåller konto kopplat till valutakonto.". Det har fungerat tidigare, är det någon som vet vad det är som är fel?

 

(tillägg, jag använder Visma eEkonomi)

 

Hälsningar Anna

 

 

 

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-08-26.

4 SVAR 4
Pacsac
CHAMPION

I eEkonomi så måste man ändra bankhändelsen till "utlandsbetalning" och ange beloppet i i den valuta som är flyttad, sedan kan man matcha.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, tack för svar. Jag testade att göra som du säger, och sedan matcha men får samma felmeddelande igen. Konstigt också att det har fungerat tidigare utan att jag gjorde så, det var bara några veckor sedan. 

My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan Anna! 

Detta ska inte vara några problem. Du gör detta under Kassa- och bankhändelser - Valutakontot - Ny utbetalning. När du skapar händelsen fyller du i beloppet i rätt valuta, och trycker sedan på Matcha. Matcha mot alternativet Överföring mellan egna bankkonton, och välj att pengarna förts över till företagskontot. Där får du också uppge vad beloppet var i SEK, så bokföringen blir korrekt. Du kan också göra tvärtom, att du gör en Ny inbetalning från företagskontot och matchar mot alternativet Överföring mellan egna bankkonton och väljer att pengarna förts över från valutakontot.  

Skulle inte detta fungera så får du gärna kontakta oss på supporten via telefon eller chatt, då kan vi kika på det i ditt program tillsammans. 🙂 

Ha en fin dag! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar, nu fungerade det!