Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

phnilsson
NY MEDLEM

Hantera fakturor genererade i annat system

Jag är kassör i en ideell förening som nyligen bytt till Visma. Vi använder ett system för medlemshantering (Kansliet Online), där det systemet genererar och skickar iväg fakturor åt oss.

Dessa blir i regel betalda via bankgiro, och jag funderar nu på hur jag bör göra för att bokföra detta i Visma?

Tidigare har vi skrivit ut insättningsuppgiften och bokfört insättningarna manuellt dag för dag. Jag antar att jag skulle kunna göra samma sak här, ladda upp insättningsuppgiften från bankgiro som ett bildunderlag (gissar att jag då väljer typen "Dokument") och koppla bilden till den dagens insättningar. Är det här rätt sätt att göra det på?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @phnilsson 

Vi tänker att du skulle kunna hantera detta som en dagskassa.  

Du går till Kassa- och bankhändelser och väljer det konto du ska bokföra din dagskassa på.  Klicka på Ny kassahändelse eller Ny bankhändelse, beroende på om det gäller kontanta köp eller kortbetalningar, fyll i datum och belopp, och lägg till händelsen. Välj Matcha och Övrig insättning - Egen kontering och registrera vad försäljningen gäller. På en Övrig insättning kan du även välja att koppla själva bildunderlaget precis som du är inne på. 

Vill du att vi visar dig så är du varmt välkommen att slå en signal till supporten