Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Andrea3
MEDLEM

Hantera utländsk moms i eEkonomi?

Vi kommer troligen registrera oss för moms i Danmark. Går det att hantera i eEkonomi?

Det gäller i första hand ingående moms för leveranser till Danmark.

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Andrea3!

 

Jag uppfattar din fråga som att ni vill redovisa dansk moms som om företaget vore danskt, stämmer det?

Det är tyvärr inte möjligt för programmet Visma eEkonomi att hantera företag som redovisar dansk moms, utan kan i dagsläge endast hantera svenska bolag med svenska organisationsnummer och med svensk moms.

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig antingen till mina duktiga kollegor på supporten eller här i forumet.

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne

 

Eventuellt är vi tvungna att momsregistrera oss i Danmark eftersom vi kommer ha ett bygge där. Måste vi i så fall göra all bokföring av detta manuellt eftersom eEkonomi inte kan hantera det?

Hej Andrea!

När du skapar ett företag i Visma eEkonomi så är det ett krav att ditt organisationsnummer ska vara ett svenskt organisationsnummer. Samtliga program som vi på Visma Spcs erbjuder är gjorda för företag med svenska organisationsnummer. Jag har varit i kontakta med en kollega på vår försäljningsavdelning för att höra vad vi kan rekommendera dig och fick då en länk till ett systerföretag i Visma-koncernen. Kanske kan detta hjälpa dig? https://www.visma.dk/

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

Tinna