Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nellie 123
MEDLEM

Hej, avvikande datum på momsdek

Hej, just nu så håller vi på med årsbokslut och lager.

Jag har en fråga om fel meddelandet som kommer upp när man ska skapa en moms dek, när man trycker på fel meddelandet står det avvikande datum på alla fakturor som har blivit ändrade senare efter kvartalredovisningen. De fakturorna blev ändrade pga av att vår redovisare ansåg att man skulle sätta in konton som fattades. Dessa fakturor innehåller växelkurs eur, vi hade krediterat och kvittat sedan skapat en ny faktura som speglar den orginella fakturan. Efteråt så kommer de upp på moms dek sidan som avvikande, vad kan det bero på är det pga av att fakturan har äldre verifikationer eller för att den är skapat efter att kvartalet var stängd eller på grund av växelkursen ? 

Jag hade hört att visma tar dagens växelkurs och att man inte kan gå in den växelkursen som tidigare var räknat?

 

 

1 SVAR 1
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

"Avvikande datum" är en varningstext som kommer när du bokfört transaktioner inom en tidigare period. Om beloppen på transaktionerna (kredit/ny faktura) tar ut varandra kan du bortse från varningstexten och bara köra vidare.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK