Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

overkligheten
UTFORSKARE

Höjt pris på lönebesked igen!

40% dyrare på mindre än ett år. Varför höjer ni ideligen kostnaden per lönebesked?

 

Senast i december til 29:- från 25:- och nu idag annonserades en ny höjning till 35:- per lönebesked och person. 

 

Har era kostnader ökat och i så fall med hur mycket?  Övertyga mig gärna att det inte istället handlar om en inlåsningseffekt.

 

5 SVAR 5
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej overkligheten!

 

Jag vill bara meddela att vi har sett din fråga och kommer att återkoppla till dig så snart som möjligt, men eftersom det är semestertider så kan svarstiden dröja något längre än normalt.

 

/Tinne

Tack, då ser jag fram emot ett svar där  vi som kunder känner att vi blir behandlade på ett sätt där vi blir lyssnade på och samtidigt är värda en tvåvägskommunikation. 

Jonas

Hej igen!


Nu har jag fått lite hjälp gällande prisökningen och precis som du är inne på beror en del av prishöjningen till dyrare kostnader för oss.
Den främsta anledningen till detta är att vi jobbar hårt för att förbättra produkten. Bland annat bankkopplingen som vi släppte under våren och flera andra större förändringar som vi jobbar med.


Vi lyssnar jättegärna på era tankar och har ni förslag på förbättringar i Visma eEkonomi Lönebesked lämnar ni dem enklast under Feedback och förslag längst ner till vänster i ditt program.

 

Återkom gärna om det dyker upp fler funderingar och frågor så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa er.

Önskar er en fortsatt fin dag!

/Tinne

StefanWa
MEDLEM

Hej, 

Instämmer till fullo, det är fullkomligt orimligt att Visma återigen höjer priset för lönebeskeden.
En ökning på 40% är inte seriöst!  Man får nog börja fundera på att flytta andra ekonomisystem!?
//S

     

@StefanWa@overkligheten 

 

Ni vet "första fixen gratis", sen när man är fast så brukar det klämma till med prisökningar (vanligt i prenumeration-tjänste-branschen). De höjer till dess de ser en avtagande kundinströmning och/eller ökande kundutströmning, när den balansen är nådd tjänas det max med pengar.

 

Att motivera det med att en tjänst behöver mer finansiering borde ske i ordningen att de fördyrande åtgärderna kommuniceras med de som har tjänsten innan en höjning för att ens se om kunderna ens vill/behöver ha det. Eller spjälka ut det "fördyrande" till en extratjänst på tjänsten och låta ursprungstjänst med den funktion den har få vettiga höjningar.

 

Jag reagerade också på denna höjning, men då vi är två i bolaget så är det relativt försumbart. Tycker dock att det är mindre än snyggt hanterat.

 

Du skrev tvåvägskommunikation. Det är lite sparsmakat av det här, tyvärr. En bra kundupplevelse här skulle göra väldigt mycket för produkten i sig.

Jag ser mig också om efter alternativ då små saker jag påpekat sedan länge inte möter någon som helst reaktion.

😑

Rant, rant... det var mina 2 cent på ämnet.