Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

finnstabo
MEDLEM

Hur får jag igång bokföringen

Hej!
Jag är nyvald kassör i en ideell förening, som har aldrig sysslat med bokföring. Jag har hunnit få tillgång till föreningens bankkonto och tom betalad ett par fakturor. Men detta att bokföra... visade sig vara mycket större problem för mig än jag trodde.

Behöver börja med en liten inbetalning, sen en betald faktura, en överföring och nya inbetalningar...
Kan någon snälla och kunniga i denna djungel hjälpa mig till början i Visma eEkonomi. Jag tycker att rådgivning riktar sig bara för olika företagsformer och inte för en liten ideell förening som inte behöver någon fakturering eller har momsplikt.

Tack i förhand!

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Finnstabo!

Klart att vi ska hjälpa dig och du får ta ett steg i taget så är jag övertygad om att du kommer att lösa detta galant. Vi har väldigt mycket matnyttligt och bra material som finns tilllgängligt både inne i Visma eEkonomi och på nätet. 

 

Här hittar du en bra film som heter Registrera in- och utbetalningar i Visma eEkonomi. När du är inloggad i Visma eEkonomi så når du hjälp direkt i programmet via Guida Mig som du hittar högt upp i den blå listen. Här finns guider som ger dig en bra start och förklaring av några vanliga funktioner i programmet. 

 

För att spara tid och för att känna sig trygg i sitt uppdrag som kassör så har du även möjlighet att boka dig på antingen en utbildning eller på ett webbinarie i Visma eEkonomi. Läs mer om detta på vår hemsida eller ring oss på 0470-706000 så hjälper vi dig att hitta rätt. 

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet

//Tinna

Tack för svaret!
Filmen är inte till hjälp pga att först är texten så liten att jag ser inte och så läses det  för snabbt för mig, hänger knappt med pekaren heller. Jag har problem med ögonen och köar till operation.
Jag har försökt med "Guida mig" -hjälpen, men jag får inte alls fram det som enl "Guida mig" bör komma fram.

Jag får försöka ringa. Tack för ditt engagemang.
Trevlig kväll
// Finnstabo

Hej!

Åh jag förstår. Men ta kontakt med mina kunniga kollegor på supporten så vet jag att du är i goda händer och som sagt - välkommen tillbaka till forumet.

 

//Tinna