Jag behöver spara fakturautkast. Missade igår att byta sida och då få frågan om jag vill spara. Som tur var har jag en utskrift så jag kan enkelt återskapa fakturan. Men - jag skulle ju vilja ha en funktion för att spara fakturautkast. Frågade AI assistenten och fick följande svar:
För att spara ett fakturautkast i Visma eEkonomi, följ stegen nedan:
Detta gör det möjligt för dig att komma tillbaka och färdigställa fakturan vid ett senare tillfälle innan den skickas eller bokförs slutgiltigt 1.
Detta låter ju vettigt i sig - men det finns inget alternativ jag hittar som here Spara utkast.
Så då blir frågan: Finns det ett alternativ för Spara utkast? I så fall var någonstans???
Löst! Gå till lösning.
Under Bokför/Skicka- knappen finns alternativet Spaea utkast.
Jag använder eEkonomi Smart. När jag är på sidan där jag har Fakturautkast så finns det ingenstans där det står Bokför. Det närmaste är en meny till vänster där det står Bokföring som kan öppnas/stängas. Men det är ju inte det jag söker. Så var någonstans kan Bokför/Skicka knappen finnas på sidan??? Hade ju varit smidigt om man kunde bifoga en bild här...
Hej @Nils-EON
Välkommen som ny forummedlem.
När du har arbetat med fakturan och vill spara den som ett utkast klickar du på knappen längst ner Bokför/skicka och väljer Spara utkast enligt bild nedan.
Jag har fixat så du ska kunna bifoga bilder nu.
Ha en fin dag!
Suveränt - tack!!!
Jag borde hittat detta själv - men känns lite ologiskt att klicka på Spara pdf. Men men, nu hittar jag:)
Härligt att höra och tack för att du återkopplade. Ibland ser man inte skogen för alla träd 🙂
Välkommen tillbaka till forumet framöver
/Tinna
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.