Hej!
Vi försöker importera ett kundregister från csv-fil. Filen är skapad ifrån ett exporterat kundregister, så det borde inte finnas några fel i formateringen.
När vi laddar upp vår CSV-fil under Importera kundregister verkar den läsas in korrekt, och under fliken "Granska" visas följande info:
Men när vi klickar på Importera längst ned laddar programmet i en halv sekund, sedan händer inget mer oavsett hur många gånger vi klickar. Inget övrigt felmeddelande kommer upp, och de importerade kunderna dyker inte upp under Kunder.
Är detta en känd bugg?
/Amanda, kassör i föreningen Lingolympiaden
Löst! Gå till lösning.
Hej @Lingolympiaden
Välkommen som ny forummedlem.
Det låter som om du är på rätt spår och gör allt helt rätt men vi ska självklart kika närmare på det tillsammans. Vi har ett helt team på supporten som är specialiserade på just sådana här frågor. Jag rekommenderar att du ringer oss så hjälper vi dig gärna vidare i den kanalen istället.
Varmt välkommen att kontakta supporten
Hej!
Skriver lösningen på detta ärende här, omifall det är till hjälp för någon i framtiden.
Importverktyget kan inte hantera filer med 'åäö' i filnamnet – efter att ha döpt om filen (t ex till 'import.csv') fungerade importen direkt.
/Amanda
Superbra att du återkopplade - tack @Lingolympiaden
Nu kan du säkert hjälpa någon annan i samma situation framöver.
/Tinna
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.