Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Danton
MEDLEM

Importen kontoutdrag till Kassa och bankhändelser funkar inte!?

Jag har gjort det många gånger men nu funkar det inte. 

- Loggar in på Nordea, sparar ner ett urval av händelser på ett konto i en CSV-fil.

- Väljer Kassa och bankhändelser i Visma. Klickar på gröna knappen och väljer "importera kontoutdrag" väljer csv-filen i utforskaren. Dialogruta i Visma meddelar att filen laddats upp men den syns inte i rutan och det går inte att klicka på "Lägg till"-knappen.

 

Är det ngt driftfel på eEkonomi just nu?

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Danton 

 

Tack för att du kontaktar oss och välkommen som ny forummedlem. 

 

Enligt den information jag har så ska vi inte ha några problem med import av kontoutdrag i Visma eEkonomi just nu så om du fortfarande inte får det att fungera rekommenderar jag att du slår en signal till vår kunniga support. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

Danton
MEDLEM

Idag fungerade importen av filen precis som vanligt. 🙂
Konstigt att det inte funkade i helgen. Jag försökte både i lördags och söndags! 

Hej @Danton 

 

Härligt att höra och stort tack för att du återkopplade till mig. 

 

/Tinna

Hej igen! Importen av kontoutdrag har funkat klockrent sedan jag ställde denna fråga men...

 

... nu i helgen är det exakt likadant igen 😞 Det är ngt mystiskt som händer vissa helger! 

Danton
MEDLEM

Testade nu, 7.15 måndag morgon, gjorde exakt på samm sätt som igår och i lördags. Nu funkade det klockrent! Är det någon säkerhetsfunktion som stänger ner detta på helgerna?

Hej @Danton 

 

Tack för ditt meddelande och för att du hör av dig till oss. Jag är glad att höra att importen av kontoutdrag fungerar för dig nu.
 

Det är ingen säkerhetsfunktion som stänger ner tjänsten på helgerna eftersom vi vet att många av våra kunder arbetar med sina företag i Visma eEkonomi just på kvällar och helger. Det kan ha varit ett tillfälligt avbrott eller en tillfällig teknisk störning som påverkade dig under helgen.


Om problemet skulle uppstå igen rekommenderar jag att du kontaktar vår support direkt, så kan vi undersöka det närmare. Vi vill försäkra oss om att alla funktioner i Visma eEkonomi arbetar felfritt oavsett tid på dygnet.

 

Ha en härlig vecka och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna