Jag har gjort det många gånger men nu funkar det inte.
- Loggar in på Nordea, sparar ner ett urval av händelser på ett konto i en CSV-fil.
- Väljer Kassa och bankhändelser i Visma. Klickar på gröna knappen och väljer "importera kontoutdrag" väljer csv-filen i utforskaren. Dialogruta i Visma meddelar att filen laddats upp men den syns inte i rutan och det går inte att klicka på "Lägg till"-knappen.
Är det ngt driftfel på eEkonomi just nu?
Hej @Danton
Tack för att du kontaktar oss och välkommen som ny forummedlem.
Enligt den information jag har så ska vi inte ha några problem med import av kontoutdrag i Visma eEkonomi just nu så om du fortfarande inte får det att fungera rekommenderar jag att du slår en signal till vår kunniga support.
Välkommen att kontakta supporten.
/Tinna
Idag fungerade importen av filen precis som vanligt. 🙂
Konstigt att det inte funkade i helgen. Jag försökte både i lördags och söndags!
Hej igen! Importen av kontoutdrag har funkat klockrent sedan jag ställde denna fråga men...
... nu i helgen är det exakt likadant igen 😞 Det är ngt mystiskt som händer vissa helger!
Testade nu, 7.15 måndag morgon, gjorde exakt på samm sätt som igår och i lördags. Nu funkade det klockrent! Är det någon säkerhetsfunktion som stänger ner detta på helgerna?
Hej @Danton
Tack för ditt meddelande och för att du hör av dig till oss. Jag är glad att höra att importen av kontoutdrag fungerar för dig nu.
Det är ingen säkerhetsfunktion som stänger ner tjänsten på helgerna eftersom vi vet att många av våra kunder arbetar med sina företag i Visma eEkonomi just på kvällar och helger. Det kan ha varit ett tillfälligt avbrott eller en tillfällig teknisk störning som påverkade dig under helgen.
Om problemet skulle uppstå igen rekommenderar jag att du kontaktar vår support direkt, så kan vi undersöka det närmare. Vi vill försäkra oss om att alla funktioner i Visma eEkonomi arbetar felfritt oavsett tid på dygnet.
Ha en härlig vecka och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.