Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Winther
MEDLEM

Importer kontoutdrag

Hej, 

Jag har handelsbanken och vill kunna importera kontoudraget som en fil till Visma eekonomi men programmet säger att det inte finns uppgifter i filen trots att det gör det. Har testat både som SCV fil och som txt. Vet någon hur man gör detta?

 

Tack på förhand

Anna

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Anna!

 

När du importerar kontoutdrag från banken är det en CSV-fil du ska ta ut. Om du får ett felmeddelande som säger att det inte finns uppgifter i filen så gissar jag att det vara fel uppställning i kolumnerna.

 

För att importera ett kontoutdrag i CSV-format måste filen åtminstone inkludera en kolumn med datum i någon av standardformaten, exempelvis ÅÅÅÅ-MM-DD, en kolumn med belopp samt en kolumn med referenser. 

 

Exempel

Datum;Referens;Belopp
2019-06-04;Faktura123;123,25
2019-06-02;"Betalning leverantör";-500,00
2019-06-01;Faktura122;100,00s
2019-06-01;Faktura 99;123,25

 

För att själv kontrollera att kolumnerna stämmer enligt ovan kan du öppna upp CSV-filen i excel och jämföra med exemplet ovan. Du kan också läsa mer om hur du sparar data i en CSV-fil i vår skrivna hjälp om Import av kontoutdrag.

 

Jag hoppas att detta hjälpte dig i din fråga. Hör av dig om du fortfarande har problem efter att du provat stegen ovan så kikar vi vidare på det.

Önskar dig en fin dag!

/Tinne