Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

KickiO
MEDLEM

Importera återrapporteringsfil

Hej!

Jag lyckas inte importera återrapporteringsfilen utan får följande felmeddelande.

Någon som vet varför det inte funkar och vad jag kan göra? Jag sparar filerna i rätt format men det funkar inte ändå och jag blir så frustrerad.

Hälsningar Kicki

 

IMG_7765 (2).jpg

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @KickiO 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Filen du visar på bilden och som du försöker importera är en bevakningsfil, det är fel typ och innehåller inga datum eller händelser.

 

Men däremot ser det ut som om du ska ha en aktiv bankkoppling till Swedbank och då ska alla händelser komma in specade från början, ingen återrapporteringsfil ska behövas. Om jag har fel kan du bortse från detta men annars tycker jag att du slår en signal till banken och kollar om du verkligen behöver ha en återrapporteringsfil. 

 

Återkoppla gärna sedan så jag vet att det har löst sig för dig. 

 

/Tinna

 

 

KickiO
MEDLEM

Hej TInna och tack för ditt svar. Jag har nu suttit en timma vardera med Swedbank och Visma och det går inte riktigt framåt i ärendet men nu har Visma ändå gjort ett ärende av det. Nu har jag förstått att uppdelningen ska komma av sig självt i denna bankkoppling men det gör den ju verkligen inte - allt kommer i klumpsummor och det känns lite osäkert att markera dem mot leverantörsfakturor lite på måfå - bara slutsumman stämmer. Det kan bli fel plus att det är mer jobb. Först var anledningen att vi blandat att skicka leverantörsfakturor i fil med att betala några manuellt. Svårt att undvika att ibland skicka en faktura manuellt särskilt nu i övergången till att digitalisera företaget och någon faktura kan falla mellan stolarna och med kort förfallodatum vill man betala den på snabbast möjliga sätt. Nu får vi se om det hittas någon anledning till att det inte funkar för mig. Hoppas verkligen det - annars är denna bankkoppling inte mycket värd. Tyvärr.

Hälsningar

Kicki Olsson

Hej igen @KickiO 

 

Tack för uppdateringen och bra att det finns ett ärende skapat. Då håller vi tummarna för en snabb lösning så du får lägga energi på roligare saker. 

 

Hör gärna av dig och berätta hur det går för dig. 

/Tinna

Hej Tinna,

Efter långa samtal - först med Swedbank som försäkrade mig om att felet inte låg hos dem - och därefter med Visma som till slut öppnade ett ärende visade det sig att felet låg hos avtalet hos Swedbank. Efter att Visma kontaktat Swedbank kunde Swedbank se att det hela inte var korrekt uppsatt i vårt avtal med dem. De har nu gjort ändringar och från idag får jag leverantörsbetalningarna specificerade. 

Problemet kvarstår dock med mina fakturor över påsken som jag inte får att stämma mot de två klumpsummor jag har för leverantörsbetalningar. Suck. Men skönt ändå att problemet framöver är löst.

Hälsningar

Kicki 

Hej @KickiO 

 

Bra att Swedbank hjälpte dig att sätta upp kopplingen rätt och tack snälla för att du är så bra på att återkoppla. 

 

Ha en fin dag och varmt välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna