När man försöker logga in till bland annat eEkonomi så stöter jag på, inte helt regelbundet men återkommande, bland annat följande fel:
För mig som användare känns det som Visma fortfarande inte fått (aldrig haft?) ordning på sin inloggningstjänst och/eller VismaOnline. Och argumentet att man skall rensa sin webläsarcache är för mig som användare inte riktigt godtagbart när det gäller typen av fel ovan, det är inte ny/ändrad funktionalitet inne i programmen vi pratar om här. Det är steget innan som inte är (inte upplevs som) stabilt.
Som jämförelse kan jag bara påpeka att jag aldrig upplevt liknande problem med till exempel Microsoft Office 365 och Microsoft Azure, trots att den underliggande inloggningsteckniken, såvitt jag förstår, är likadan (OAuth2).
Har full förståelse för att det är svårt at felsöka detta då det är intermittenta fel. Se det mer som en tydlig fingervisning om att er nuvarande lösning/programmering/arkitektur inte är tillräckligt bra och ger användarna problem/irritationsmoment.
(Tanke: En del av dess problem kanske är kopplat till den externa statussidan?)
Sammantaget så drar det ner intrycket av Vismas tjänster och appar redan innan jag ens har börjat använda dem. Som användare så snubblar jag så att säga redan i tröskeln därför att ibland är det en tröskel, ibland inte. Ibland är det en låg tröskel, ibland är det en hög tröskel. Ibland är det två trösklar. Ibland är smäller någon igen dörren i ansiktet på mig. och jag måste knacka på igen.
PS. Borde ni inte ha en forumkategori för enbart Visma Online? DS
Tillägg i efterhand: Hittade kategorin "Inloggning till Mina tjänster"?
Löst! Gå till lösning.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.