Har på inrådan av er köpt Visma eAccounting API Sandbox Credentials för att integrera Stripe som vi använder som betalningar dels hos webbshop Woocommerce och också Thinkificplattform för E-kurser online. Hittar ingenstans hur integreringen skall gå till och var API´n ska in?
tacksam för hjälp😊
Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 221208
Löst! Gå till lösning.
Hej Mia!
Först och främst - välkommen till Visma Spcs supportforum. Vi är så glad över att du har hittat hit.
Och tack för en klurig fråga som vi aldrig fått tidigare. Gäller detta något du har beställt via en partner till oss eller har du möjligen varit i kontakt med någon av våra säljare? Vi på supporten har ingen direkt information om hur du ska hantera det och här behöver du höra av dig till den som sålt detta till dig.
Vi funderar på om du möjlighet har varit inne på sidan "Utveckla mot Visma eEkonomi" och köpt nån sorts utvecklarmiljö? I så fall så ska du efter registrering få du ett e-postmeddelande med de referenser som krävs för att få åtkomst till Visma eEkonomis API.
På sidan ovan finns även en FAQ och kontaktuppgifter till supporten för integrationer.
Hoppas att det löser sig och jag blir jätteglad om du återkopplar till oss hur det gått för dig.
Ha en fin dag!
Tinna
Hej Tina! Ja det är hos er som jag köpt tjänsten API sandbil credidentials. Säljaren sa att det var den jg behövde för att kunna integrera direkt m stripe. Har fått en orderbekräftelse o den syns som mina tillval. Jag är i gendataexpert… men hittar inte vidare har lagt in API nycklar tidigare o det var enkelt här ser ut som man ska vara utvecklare för att klara det😊
Hej Mia, tack för din återkoppling!
När du har en API-integration så hjälper vi till med frågor om din integration via API-supporten. I länken som min kollega Tinna hänvisade till ovan hittar du kontaktuppgifter dit under Vanliga frågor och svar.
Återkom gärna om något känns oklart eller om det dyker upp några andra funderingar!
Önskar dig en fin helg,
Tinne
Ja tack har nu fått mail, dokumentation och länk. Kan se att det här ligger över min nivå att integrera med Stripe , jag är inte utvecklare endast vanlig småföretagare så jag behöver hjälp.
Ser fram mot hjälpen 🙏
Mia
Hej Mia!
Skönt att höra och tack för att du återkopplade. Bara så vi inte missförstår varandra - skrev du till API-suporten och bad om hjälp? Vi har inte möjlighet att ge den typen av hjälp i detta forum nämnligen och jag vill inte att du väntar i onödan.
Om du däremot har några programfrågor om Visma eEkonomi så hjälper vi gärna till.
Trevlig helg!
Tinna
Okey tack för snabbt svar, har mailat dem nu och hoppas de är lika snabba på återkoppla som du.
Trevlig helg😊
Mia
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.