Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan inte lägga till leverantörsfaktura utan ett bankgironummer

Hej 

 

jag vill lägga till en leverantörsfaktura men kan inte göra detta utan ett bankgiro då jag har koppling mot min bank (swedbank) 

jag vill ju kunna göra en leverantörsfaktura på Eekonomi för att kunna bokföra den och sen matcha den.

 

jag vill inte ha ett bankgiro nummer på mitt konto då de är en onödig kostnad som jag inte använder då alla mina kunder betalar med swish,payson eller paypal.

 

hur är tanken att man skall göra detta ? 

 

Här är felmedelandet 

"

Du har inte angett något Bankgiro i Företagsinställningarna. Vill du lägga till det nu?
Eftersom du har en aktiv bankkoppling och leverantörens faktura kommer att skickas till din bank, måste du fylla i ditt bankgironummer. Du kan inte fortsätta förrän du gjort det."

 

MVh¨Felix

7 SVAR 7

Hej!

 

Jag är inte helt säker men det finns en ruta under Inställningar - Fliken Faktureringsuppgifter och lite längre ner en ruta för  Använd betalningsfil för utgående betalningar (LB-fil). Om den är ibockad så kan det vara så att programmet tvingar dig att fylla i bg för annars går det inte att skicka filer. Om du inte nyttjar tjänsten så ska du bocka ur den rutan.

 

Testa detta annars får du nog ringa supporten.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Fd medlem
Inte tillämpbar

Den är inte ibockad 

 

Mvh 

Felix 

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Felix, 

Precis som Lovisa säger så behöver du komma i kontakt med oss. Det finns en spärr i programmet som gör att du måste ha ett Bankgiro inlagt under Inställningar - Företagsinställningar när du har en aktiv bankkoppling, spelar ingen roll vilken bank det är. Eftersom bankkopplingen redan är startad så behöver vi hjälpa dig lägga in dessa uppgifter då den rutan nu bör vara gråmarkerad. Det krävs inte ett riktigt bankgiro utan vi kommer helt enkelt hitta på ett och såklart ser vi till att detta inte syns på en eventuell kundfaktura. 

Jag kommer ta kontakt med dig via mejl för att fortsätta ärendet där. 🙂 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej , minns inte om ni kontaktat mig, har lite svårt att ta de på telefon så ni får gärna maila om detta igen 🙂 

Hej! 

Jag har mailat dig på nytt! 🙂 

/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej My! 

 

Jag har precis samma problem som Felix. Kan ni hjälpa mig också?

 

Tack!

 

Julia

Hej Julia! 

Jag har skapat ett ärende och mejlat, vi ska såklart kunna hjälpa dig med detta. 🙂 

/My