Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lentzit
MEDLEM

Kan man avbryta en autopay betalning

Fick in en Faktura till Visma som utkast, godkänden den och skickade den med Autopay. Var dock tvungen att betala fakturan tidigare för att få igång tjänsten snabbare. Hur raderar jag betalningsuppdraget nu. Den ligger på vänt i min Bank (SEB) och i AutoPay?

3 SVAR 3
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej Lentzit,


Jag får ursäkta sent svar och jag förstår att du kanske redan har tvingats lösa detta på egen hand men tänkte ändå skriva ett svar. Inne på internetbanken hos SEB kan du stoppa denna betalning när du har loggat in på kontot det gäller så har du en meny som heter Kommande betalningar eller Kommande händelser. Där inne kan du stoppa händelser som har skickats över från eEkonomi för betalning.


Hoppas detta kan vara till hjälp framöver. Återkoppla om du har ytterligare funderingar.
/Theodor
Lentzit
MEDLEM

Tack för svaret....

javisst kan den raderas...vilket är den enklaste biten men hur kommer Autopay att reagera. Fakturan kommer ju då att ligga som obetald i eEkonomi och som det är idag kan jag varken ångra eller radera den. Jag kan inte heller markera den som manuellt betald vilket hade varit perfekt.


Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lentzit,

Förstår om det vore smidigt, men det är så funktionen fungerar. 
Du kan betala fakturan manuellt via en manuell verifikation. Du kan läsa mer om det i vår skrivna hjälp för manuell reskontrabokning av fakturor
På samma sätt som man kan skapa reskontrafakturor kan du även betala fakturor manuellt. Detta fungerar så länge du har faktureringsmetoden och fakturorna är i SEK.
I ditt fall kan du följa steg 1-5 via ovanstående länk. Sedan hoppar du till steg 8 och 9 🙂

Ha det gott!

/Sofia