Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Komplettera referenser automatiskt

Hej,

jag sitter här och funderar om det är möjligt att referenserna man skriver in på fakturan kan kompetteras automatiskt, finns det en inställning för det?

 

Min kollega berättade nyss att det gör det på hans inloggning, att han kan få upp en lista på namn man skrivit in tidigare t.ex. genom att skriva in första bokstaven.

 

Tänkte att detta kunde bero på webbläsaren att den kompletterar automatiskt, men han får ju även upp de namnen som jag skrivit in tidigare också? 

 

Finns denna funktion?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Christian63,

 

När du lägger in en referens på kundkortet (Försäljning - Kunder) så kommer programmet automatiskt att lägga in den referensen i fältet Er referens på kundfakturan när du skapar den. Fältet kan manuellt ändras om det är någon annan som ska stå som referens. Är det detta du är ute efter? Be gärna din kollega ta en bild som du kan skicka in så vi ser hur det ser ut när listan kommer upp. 

 

I de senaste versionsnyheter gällande eEkonomi är förändringar gjorda gällande Vår referens 

Om du fyller i vår referens på kundfakturor, så har Visma eEkonomi tidigare hämtat den referens som du angav på senaste fakturan till samma kund. Idag finns det möjlighet att ställa in Vår referens i företagsinställningarna, så följer den med automatiskt som förslag till alla nya kundfakturor du skapar. 

 

Ha en fin dag!

/Tinna