Hej,
jag rapporterade ett problem jag har till supporten för några månader sedan men har inte fått någon återkoppling, så jag provar här.
Jag fakturerar mina kunder månadsvis via en annan leverantör som har ramavtal.
För att styra e-fakturan till rätt slutkund är det viktigt att Referenskoden är riktig.
För enkelhetens skull kopierar jag föregående månads e-faktura, ändrar lite text och skickar en ny faktura.
Men så blev det strul med fakturor skickade i slutet av april. Det visade sig när jag testade att funktionen ändrats. Vid kopiering av en tidigare faktura så läggs den senast använda Referenskoden in på den nya fakturan, istället för att kopiera från den gamla fakturan. All annan information kopieras som det ska.
Det här ställer lätt till problem om man inte är uppmärksam.
Löst! Gå till lösning.
Hej @Jan_Lindh
Välkommen som ny forummedlem.
När du skapar en fakturan kollar programmet i första hand på referenskoden som finns på kundkortet och i andra hand på den senaste skapade fakturan till kunden, även vid kopiering.
Därigenom krävs det att du alltid kontrollerar referenskoden vid fakturering (om referenskoden det vill säga inte är samma vid varje faktureringstillfälle).
Det är så det fungerar i dagsläget, men du får gärna lämna ett förbättringsförslag om att det ska hanteras.
I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.
Ha en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Tack för svaret Tinna,
Ok, det är ju en förändring till det sämre tycker jag. Men då får jag lämna in ett förslag på det.
//Janne
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.