Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Pacsac
CHAMPION

Kopiera faktura och få med "er referens"

När man kopierar en faktura så tappar den all märkning/referens

Det är ju liksom vitsen med att kopiera att få med detta

8 SVAR 8
Kjelle3
UTFORSKARE

Vitsen som jag förstår det är att man skapar en ny faktura till samma kund med möjlighet att ha samma eller liknande innehåll som en tidigare faktura. Mycket användbar funktion som sparar mycket tid för mig vid återkommande faktureringar till stamkunder. En ny faktura får självfallet ny märkning/referens.
/Kjell
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Pacsac,

Du skriver att all märkning/referens försvinner. Vilka rutor mer exakt tänker du på?
När jag skapar en faktura lägger jag in både "Vår referens" och "Er referens". Väljer Bokför och Skapa pdf och sen Åtgärder - Kopiera
Då ligger båda rutorna kvar, ifyllda med det jag hade angett på tidigare faktura.
Provade även att lägga till en textrad under en artikel, den kom också med vid kopieringen.

Lägger in lite skärmdumpar på hur det ser ut hos mig 🙂








Var det något sådant du önskade?

Ha det gott!

/Sofia 

När jag kopierade en "gammal" faktura så kom inte det IO nummer kunden måste ha, det kom det namn som ligger i kundregistret
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Pacsac!

Du skriver IOnummer, vilket nummer är det? Vilken ruta ligger det i på den kopierade fakturan och vilket ruta är det i kundregistret du tänker på?

Ha det gott!

/Sofia 

IO nummer är det obligatoriska nummer min kund vill ha på sina fakturor...

Det skriver jag i rutan  "Er referens" (finns ingen annan stans att skriva detta)
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Pacsac!

Det låter konstigt. Det fungerar här vid min test. Vill dubbelkolla med dig om du kan testa nu igen. Alldeles nyligen la vi till funktionen att kunna lägga in kundens orderferens, den som du kan använda till IO-nummer.
Se bild. 


När du skapar en faktura, lägger in IO-nummer och bokför den nu - fungerar det att kopiera och få in samma nummer på den nya fakturan då?

Ha det gott!

/Sofia 

Jag är jätteglad för att det äntligen kommer till en rad för kundens referens.
(Men om jag kopierar en faktura så kommer referens som står i kundregistret på den nya fakturan och inte den referens som är på fakturan.) Det får väl vara så

När får man möjlighet att lägga in kundorder på våra order?
Och jag kopierade just en faktura till en kund men "Er referens" försvann och ersattes av den referens som fanns i kundregistret