Hej,
Förr kunde jag skapa och visa en kundfakturalista (Rapporter -> Kundfakturalista). Nu genererar den en PDF varje gång. Även om jag inte väljer PDF som visningsalternativ. Denna förändring skedde under förra veckan.
Hur kan jag se kundfakturalistan som tidigare, som en ”webbsida” igen som de flesta andra rapporter?
De andra filtyperna är tyvärr inte användbara för oss.
Hälsningar,
Jomiou
Hej @Jomiou
Tack för att du kontaktar oss och välkommen som ny forummedlem.
Jag är lite osäker på vad du menar med att kundfakturalistan tidigare visades som en webbsida och att dina utskrifter nu alltid blir i PDF-format, även när du inte valt det själv.
De utskriftsalternativ som finns tillgängliga är de som visas i bilden nedan. Om du upplever att det inte stämmer överens med hur det ser ut hos dig är min rekommendation att du hör av dig till oss så att vi kan undersöka det tillsammans.
Varmt välkommen att kontakta supporten så hjälper vi dig gärna.
Ha en fin dag.
/Tinna
Hej Tinna, tack för svaret.
Alternativen ”visa” och ”skapa pdf” leder till samma resultat. "Visa" ska dock bara visa resultaten, inte generera en PDF.
Hej,
Jag har också märkt att det är samma "fel" på FLERA rapporter i Visma.
Istället för att visa rapporten direkt i webben så genereras det pdf-rapport, fastän man valt VISA.
Slutsatsen är att det är ett allmänt fel som har uppstått denna vecka.
//Carina
Hej,
Jag har idag ringt till er support.
När jag berättade om felet så fick jag som första svar att jag skulle skriva mitt problem i forumet alternativt lägga in det i Feedback och förslag. Jag fick då förklara att jag blev hänvisad till supporten från forumet. Är uppriktigt less på hjälpen och kunskapen hos Visma. Vad sägs om att ni som svarar i forumet märker av ett problem som ni inte kan lösa istället frågar om kunden vill att ni tar kontakten med supporten och ringer upp kunden istället? Jag är faktiskt trött på era hänvisningar till Feedback och förslag. Det är jättebra att det alternativet finns, men inte att Visma hela tiden ber kunden använda sig av det när man väl har kontakt med er ("för att det väger tyngre").
Felet kvarstår och jag har tidigare kunnat se alla rapporter direkt på skärmen (för att sedan kunna ha möjlighet att minska storlek för att skriva ut på en sida (alt. stående istället för liggande). Visma-supportrarna kan inte se något fel hos sig. Jag har även testat i en annan webbläsare och får samma fel. När man blir bollad så här fram och tillbaka så orkar man går vidare för att lösa ett "mindre" fel. Man lär sig leva med det. Det leder till att man drar sig för att använda sig av er support om inte det är något större. Mina kollegor hör mig suckar om alla fel och brister som hela tiden uppstår som följd vid bl.a. uppdateringar.
Jag ska dock klargöra att era supportrar alltid är trevliga i bemötande, även om de inte alltid kan lösa problemet. Och det finns faktiskt en del grymma supportrar också. Men Ni får vara på era utvecklare så att de levererar!
//Carina
Jag ringde också supporten. Och de kunde bekräfta problemet. Men ”kunde inte lösa det för tillfället”. Och hänvisades till att lämna ett feedbackformulär. Jag kan dock inte lägga tid på detta längre utan måste söka lösningar på annat håll.
Jag håller också med om att supportpersoner är mycket trevliga. Men jag föredrar ovänlig kundtjänst som löser problemet 🙂
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.