Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LW -60
UTFORSKARE

Leverantörsfaktura skickad via Autoinvocie kom ej fram

Hejsan!

 

Jag har under ett par års tid, försökt förmå våra leverantörer att skicka e-faktura eller PDF via Autoinvoice. Ofta har fakturorna först kommit till min maillåda. Jag har då vidaresänt PDF-fakturorna till eEkonomi och mailat leverantören att i fortsättningen skicka till eEkonomi direkt. I november - framkom det i fredags - fick jag en faktura på mailen där jag gick tillväga som ovan, men tydligen kom den inte fram. Den dök upp bland nya fakturor i fredags. Gissar att leverantören skickat en påminnelse om obetald faktura och sänt mailet till eEkonomi. Man skulle kunna tro att jag skickat till fel e-mail när jag vidaresända fakturan, men adressen är rätt. Jag behöver enbart mata in de tre första siffrorna till Autoinvoiceadressen så kommer rätt adress upp.

 

Är det någon annan som upplevt detta? Själva fakturan är det inget fel på, dels för att den nu dök upp i fredags, men också för att denna leverantör har skickat annan faktura till oss direkt till eEkonomi och då fungerade det. Utseendemässigt ser fakturan ut att komma från Visma Administration, men jag kan ha fel. Den ser ut som en faktura ska se ut i alla fall. Så vad säger ni alla där ute, har ni upplevt detta någon gång? Jag har det inte och jag har arbetat på flera företag där jag ställde om till Autoinvoice direkt när funktionen kom.

 

Mvh Lena

2 SVAR 2
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Lena! 

Jag vill bara inflika i tråden att detta inte ska vara ett känt fel eller ett problem som ska vara återkommande, men självklart skulle vi kunna hjälpa dig få lite klarhet i vad som gjort att fakturan inte kunde levereras när den skickades i november. Det är inte helt lätt att göra detta via forumet eftersom vi behöver ta del av en del känsliga uppgifter som du inte ska dela här men om du vill kika närmre på det så är du varmt välkommen att höra av dig till vår support via chatt eller telefon, då kan vi kika på det direkt i ditt Visma eEkonomi tillsammans med dig. 🙂

Ha en fortsatt fin dag! 
/My 
 

Tack!

Jag har ju detta e-mail kvar i min ivägsäntkorg i Outlook, så jag gör så.

Tack, tack!

Mvh Lena