Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Likviditetsprognos , förbättringsförslag

Hej hej

Jag tycker att systemets egna prognos av kostnader av tex kommande källskatt, lön osv. 
Ska gå att dölja . 

Problemet kommer när man är klar med lön tex och importerar bokföringen. Efter detta är prognosen missvisande. den visar fortfarande en prognos för lönutbetalning, men man har redan bokfört kostnaden. 

Samma sak om man vill bokföra sin källskatt/sociala avgifter som en utbetalning som man kan exportera i sin fil till banken. Då blir prognosen missvisande igen och visa "dubbelt" .

Min önskan är att man manuellt kan dölja dessa så prognosen inte tar hänsyn till dem.
bara klicka på dem och "dölj" eller liknande. 

Det vore kul att kunna använda sig av likviditets prognosen, men just nu är den nästan helt överflödig.
Då man inte kan lita på den. 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Staffan Palmér 

Tack för att du kontaktar oss.

Vi förstår att den nuvarande prognosen kan upplevas som missvisande när löneutbetalningar, källskatt och sociala avgifter redan är bokförda. 

Du får gärna lämna ett önskemål om programförbättring direkt till våra utvecklare av VIsma eEkonomi via Feedback och förslag som du hittar längst ner i vänsterkolumnen inne i eEkonomi. 

Vi uppskattar verkligen att du delar med dig av dina tankar och hjälper oss att göra Visma eEkonomi ännu bättre!

/Tinna