Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

CarolineCalpe
MEDLEM

Manuell Bankhändelse trots att perioden är låst och bankkoppling

Hej.

 

Behöver verkligen hjälp nu inför årsavstämningen.

 

Såg att mitt företagskonto var på +77kr mot vad som är bokfört.
Hittade felet men kan nu inte bokföra dom 77kr som genom en manuell bankhändelse för att jag har en bankkoppling och försöker jag lägga din innan bankkopplingen så går inte det heller för perioden är låst.

Hur gör jag då?

Måste ju få det rätt innan jag kan göra årsslutet. 

 

Med vänlig hälsning, Caroline

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Caroline,

Bankkopplingen låser Visma eEkonomi för manuell kontering på 1930 från och med det datum som bankkopplingen träder i kraft. I ditt fall verkar det vara den 27 juli 2021. 


Man kan låsa upp kontot för manuell kontering genom att gå in under Inställningar - Kontoplan, viktigt här att välja det räkenskapsåret man vill låsa upp för - Sök upp 1930 - Redigera och sedan bocka ur "lås för manuell kontering" och Spara. 

 

I våra loggar ser det ut som om du har låst bokföringen t om 2021-12-31. Då kommer du inte kunna göra någon justering i bokföringen överhuvudtaget för 2021 utan du kommer att behöver låsa upp bokföringen t om det datum du vill göra justeringen på. 

 

Behöver du ytterligare hjälp rekommenderar jag att du tar kontakt med min kunniga kollegor på supporten som har möjlighet att koppla upp och titta på hur det ser ut i ditt program. 

 

Ha en fin dag! 

Tinna