Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Manuell verifikation - inga bokföringsförslag

Hej,

 

Jag har Visma eEkonomi Smart. När jag ska lägga in en manuell verifikation så är det helt tomt under Bokföringsförslag. Jag vet att man kan lägga till egna, men när jag läser i forumet och i hjälpdokument så verkar det som att det ska finnas en uppsättning förslag inlagda i programmet (t.ex. Omföring av ingående balanser på kapitalkonton). Jag får inte upp några sådana. Någon som vet varför det ser ut så? Någon inställning jag missat? 

 

Tack på förhand.

 

Vänliga hälsningar


Gustav

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Gustav,

Bokföringsförslagen underlättar ju en hel del så detta måste vi kunna lösa åt dig. Är det lika tomt om du går in under Inställningar - Bokföringsförslag? Kontrollera vad som finns här och bocka i visa även inaktiva om du av misstag har råkat inaktivera bokföringsförslagen. För att aktivera ett bokföringsförslag så klickar du på redigera, markera aktivtspara. Det finns ingen möjlighet att du råkat radera bokföringsförslagen som finns med i programmet som standard så jag hoppas och tror att de ligger som inaktiva. Löser inte detta sig gör jag gärna ett nytt försök att hjälpa dig. 

Ha en fin dag! Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej och tack för ditt svar.

Det är tyvärr helt tomt - även när jag klickar i "Visa även inaktiva poster". Se bifogad bild. Vad kan man göra åt detta? 

visma_inga_bokföringsförslag.PNG

Med vänliga hälsningar

 

Gustav

Hej!

Då ringer du mina duktiga kollegor på supporten. Känns som om du och jag missar något men jag är övertygad om att mina kollegor löser det. 

Välkommen att höra av dig! /Tinna