Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

jofo74
MEDLEM

Massutskrifter PDF - pappersfaktura

Då supporten inte lyckas komma med en vettig lösning gällande kanske någon användare har någon lösning?
 
Villaförening med +400 fastigheter där vi skriver ut pappersfaktura för att bifoga medlemsinformation (nej vi kommer inte ännu gå över helt digitala utskick)
Programmet klarar inte på ett smart sätt att hantera och skapa massutskrift av printade fakturor
Fick något tips att kunna se via notifieringar men dessa försvinner
Någon bra process för att kunna hantera en massa pappersutskrifter - inga problem att de först blir PDF bunten men jag behöver hitta dem utan att behöva öppna en och en....
Och återigen - nej - vi kan inte använda AutoInvoice då vi dels bifogar ett flersidigt medlemsblad och blir alldeles för dyrt att hantera det externt via Visma - vi paketerar och postar själva!
 
"" Svar från support;
Du var nyligen i kontakt med oss gällande ett problem med att skriva ut flera fakturor när du massfakturerar. Vi är medvetna om att arbetssättet kring att skriva ut dessa fakturor inte är optimalt och har ett pågående arbete där vi ser över möjligheten att förbättra detta. Vi har tyvärr inget exakt datum när detta kan tänkas vara klart men det är på kartan framåt
""
6 SVAR 6
Eileen
MEDLEM

Samma problem. Första gången jag skapar fakturor. Hur skriver man ut dem?!?! Har också flera hundra stycken!

Brådskar!

Eileen
MEDLEM

Eller exportera dem till min egen dator, där jag kan markera alla och skriva ut lokalt.

Helt otroligt om funktionen verkligen saknas.

Hej @jofo74 och @Eileen !

 

Jag förstår att detta är en efterlängtad funktion för er och precis som supporten meddelade så är detta något som vi ser över.

 

Om ni inte redan har använt er av PDF-rapport kundfakturor så kan jag varmt rekommendera den. Rapporten möjliggör att ni kan skriva ut en rapport på massfakturerade och återkommande fakturor utifrån ett fakturanummerintervall.

 

Ni hittar den under Bokföring - Rapporter eller via genvägen i den blå menyn.

 

Jag vill också tipsa om att prenumerera på fliken Nyheter så får ni uppdateringar om när det kommer nya funktioner i programmet!

Varmt välkomna tillbaka till forumet.

/Tinne

jofo74
MEDLEM

Jag har de senaste gångerna använt mig av en lösning som funkar hyffsat då jag hanterar ca 450 fakturor.
Man får ha lite tålamod men går att fixa till och jobba med ett hundratal kunder - fakturor åt gången där man skapar PDF fakturor som jag sedan skriver ut på papper för att post på det gamla hederliga sättet
 
Börja med att skapa en kundfaktura och välj flera kunder om alla ska ha samma faktura.
Där väljer jag ett hundratal kunder efter bokstavsordning och håller mig till resp bokstav för att komma ihåg vart jag slutade
Välj sedan att skapa PDF som utskrift - här får man sedan ta det lite lungt
Programmet kommer nu börja bearbeta alla dessa utskrifter - du kommer sedan få en notifiering uppe i verktygsfältet eller vad man säger, ringklockan, när allt är klart (invänta denna!)
Klicka på denna för att skapa PDF utskriften till din dator - dvs då börja den spara ned alla fakturor till datorn - även här gäller det att andas lungt och inte göra någon aktivitiet då de annars kan försvinna
Det är inte avancerat som det låter men krävs några steg och ta det lite lungt så funkar det - kör hårt!
/ Jonas

Hej Jonas! Tack så mycket för ditt svar!

Jag hade gjort precis som du, förutom att jag hade missat följande: "Klicka på denna för att skapa PDF utskriften till din dator..."

I stället öppnade jag varenda faktura och sparade den! Men jag ska anteckna detta till nästa gång.

Tack igen för att du tog dig tid!

/Eileen

jofo74
MEDLEM

@Eileen - se mitt svar ovan