Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Matcha leverantörsfaktura i annan valuta

Har kunder som jag fakturerar i Euro och när de betalas in så får jag upp inbetalningarna i SEK på mitt vanliga kassakonto (1930)

 

Men, summan kan jag inte matcha mot något då jag bara kan få upp betalningar gjorda i euro, och så får jag aldrig in betalningarna.

Jag kan inte heller göra en manuell registrering av inbetalning för det tillåts inte att göra på mitt kassakonto eftersom jag har en aktiv bankkoppling.

 

Hur ska jag göra för att registrera utförda inbetalningar och boka bort mina fakturor för de inbetalningarna?

 

Och, måste jag göra dessa bokningar varje gång?

Kunden betalar in i euro, men banken visar det som SEK.

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

hej 

Klicka på Ändra på bankhändelsen, klicka i ett det är en utlandsbetalnkng i EUR och ursprungsbeloppet. Sen kommer programmet att kunna hitta fakturan att matcha mot. Detta måste göras på varje betalning.

Det du kan göra för att slippa problemet är att skaffa ett valutakonto i banken och styra betalningarna dit. Då blir matchningarna (troligen) enklare.

Lycka till!

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Aaah.

 

Så enkelt det blev nu. 🙂

Helt ok att bara behöva ändra till euro.

 

Tack för hjälpen!

Folo__
MEDLEM

Hej!

 

Jag har registrerat en leveransfaktura i euro som jag betalade manuellt. När jag ska bokföra bankhändelsen och matchar mot leveransfakturan så hittar den inte leveransfakturan. Någon som vet vad det kan vara?

du måste ange på bankhändelsen att det är en utlandsbetalning, vilken valuta och belopp i den valutan. Då kommer det att fungera. Klicka på Ändra på bankhändelsen så får du fram dessa fält att fylla i.