Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

lindsman
UTFORSKARE

Milersättning privatbil

Jag använder programmet Visma eEkonomi Pro och Visma lön 300.

Varje månad har jag samma dubbelt belopp under konto 7331 i Visma eEkonomi, en kommer från Lönekörning (Visma lön 300) och den andra från Utläggsrapport milersättning (Visma Utlägg) samt

under konto 2820 ett belopp från Utläggsrapport milersättning (Visma Utlägg)

 

Förut när jag skapade utläggsrapport milersättning var det

Summering per konto Visma eEkonomi 

D 7331 xx 

K 2820 xx 

 

Nu ändrades det till 

Summering per konto Visma eEkonomi

D 7331 xx

K 7331 xx

 

Är detta korrekt?

 

Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 23-03-13

9 SVAR 9
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej! 

Förstår att du reagerar då raderna tar ut varandra helt i din sista verifikation. Jag är inte riktigt med på om detta är detta något som har ändrats för dig senaste tiden eller om det alltid har sett ut så?

Vill du ändra konto så är det i tjänsten Visma Utlägg som du gör det. Det är bara själva kontoplanen som hämtas från eEkonomi,  det viss säga vilka konton som går att välja. 

 

Slå gärna en signal till supporten där vi har möjlighet att koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig!

 

Välkommen att höra av dig! /Tinna

Hej Tinna,

 Under 4 månades tid har det set ut på detta sättet.

Men under augusti månad tror jag att det har blivit korrekt. 

Här nedanför skriver jag hur det ser ut i Visma eEkonomi. 

 

April   

konto 7331

610,50kr Utlägg milersättning

610,50kr Lönekörning

konto 2820

- 610,50kr Utlägg milersättning

Maj

konto 7331

814,00kr Utlägg milersättning

814,00kr Lönekörning

konto 2820

- 814,00kr Utlägg milersättning

Juni

854,70kr Utlägg milersättning

854,70kr Lönekörning

konto 2820

- 854,70kr Utlägg milersättning

Juli

488,40kr Utlägg milersättning

488,40kr Lönekörning

konto 2820

- 488,40kr Utlägg milersättning

Augusti

Konto 7331

691,90 Utlägg milersättning

- 691,90 Utlägg milersättning

691,90 Lönekörning

 

Behöver jag korrigera själv eller kommer det göras automatiskt. 

Hej!

Jag har jättesvårt att avgöra om detta är korrekt eller ej men det ser ju korrekt ut fram till augusti. Tror att vi får göra så att du hör av dig till supporten så får vi se över hur det ser ut hos dig i dina inställningar och om vi kan se varför det har ändrats. 

 

Välkommen att höra av dig!

/Tinna

Hej, Tack för hjälpen.

Jag kontaktade supporter men vi kom inte fram med någon lösning.

Kommer kanske prova igen imorgon. 

 

Ha en fin kväll. 

Hej!
 

Jag har kikat på detta och det ser ut som att du har fört över dina utläggsrapporter från Visma Utlägg till både Visma eEkonomi och Visma Lön. I just detta fallet skulle jag rekommendera dig att bara föra över det från Visma Lön då det annars kommer att komma över dubbelt som i ditt fall. 

För att åtgärda detta skulle jag rekommendera dig att gå in under Organisation - Inställningar - Rapportmottagare. Under Rapportmottagare finns det några checkrutor där du kan välja vad som ska komma med till de olika programmen. När du kommer hit så ska du dubbelkolla att du bara har en bock i rutorna Utlägg, Milersättning och Traktamenten i Visma Lön och inte i Visma eEkonomi. Då borde detta lösa sig för dig.

 

Återkom gärna om jag missförstått eller om problemet kvarstår. 

 

Önskar dig en fin helg!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Hej Agnes!

 

Gjorde exakt som du skrev och vi får se om det fungerar denna månaden. Men vad ska jag göra med de andra månaderna som fortfarande har dubbelt. Behöver jag göra något mer för att kunna ändra på det här?

 

Jag har dubbelt belopp under konto 7331 och en - belopp under konto 2820 i 4 månaders tid. 

 

Önskar dig en fin kväll

Hej lindbull2! 

 

Härligt! Återkoppla gärna här hur det går för dig vid månadsskiftet. Ifall något problem skulle kvarstå är det bara att höra av dig här i tråden igen. 

 

Har jag förstått det rätt om det är så att det du vill ta bort är de dubbla verifikationerna i Visma eEkonomi? 

 

För att göra det så tar du följande steg i programmet: 

 

1. Välj Bokföring - Verifikationer 

2. Välj verifikationen du vill makulera 

3. Välj Redigera

4. Radera alla raderna genom att klicka på ikonen med minustecknet till höger eller sätt beloppet till noll 

5. Välj Spara

 

Efter detta visas verifikationerna i verifikationslistan som Makulerade. Verifikationsnumret finns kvar och kan återanvändas. För att återanvända verifikationen öppnar du den och lägger till datum, beskrivning och de bokföringskonton transaktionen ska bokföras mot.  

 

Säg till om jag har missförstått eller om du har några fler frågor eller funderingar på detta.

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Hej Agnes,

 

Gjorde precis som du skrev och fick bort dubbla verifikationerna i Visma eEkonomi. 

Vi får se hur det blir slutet av månadsskiftet. 

 

Tack för hjälpen. 

Hej! 

 

Vad härligt att höra att det löste sig för dig med verifikationerna. Du får jättegärna höra av dig vid månadsskiftet och uppdatera oss kring hur det gått för dig. Förhoppningsvis kan denna lösningen hjälpa andra i samma situation i framtiden! 🙂 

 

Önskar dig en fin vecka!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂