Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anders Winbo
MEDLEM

Misstänkt Spam!!

Fick detta 04.16 inatt. Är detta spam?

 

SkärmdumpSkärmdump

22 SVAR 22

Hej Mikael,

Vi vill börja med att vara väldigt tydliga med att vi inte förminskar händelsen, som vi skrivit tidigare så ser vi oerhört allvarligt på vad som har skett.

Vår prioritet och största fokus när händelsen upptäcktes var att åtgärda felet så att detta inte kan ske igen och informera våra kunder om vad som skett. När man gör en anmälan till IMY så ska det göras inom 72 timmar. Vi lämnade in vår anmälan 30 timmar efter att händelsen upptäcktes.

Att implementera de tekniska justeringar som krävdes för att rätta felet som var orsaken till händelsen, så att detta inte kan ske igen, ingår i de åtgärder som vidtagits.

Vi har även gått igenom våra processer och systemrutiner för att se hur vi kan införa ännu striktare kontroller för att detta inte ska kunna ske i framtiden. 

Om du vill komma i närmare kontakt med oss så är det bara att du skickar ditt telefonnummer till Dataskydd.spcs@visma.com så ser vi till att du blir kontaktad.

 

/Visma Spcs

Mikael Östergren
UTFORSKARE

Lysande! Tack för svar.

Detta var denna info och tydlighet som skulle gått ut i ert utskick.

Jag vidhåller att utskicket/ni förminskar händelsen genom att säga "Vi vill vara tydliga med att ingen kunddata har läckt, förutom de mailadresser som syns i det utskickade mailet.". Det är felaktigt och missvisande då även kompletta förnamn och efternamn var synliga.